Коротривалий перехід на веганство може сприяти відтермінуванню старіння

Перехід на веганство тривалістю у вісім тижнів захистив ДНК від метилювання, тобто приєднання метильних груп, які деактивують гени і є показниками старіння клітин. Дослідження провели на 21 парі близнюків, дослідивши як перехід на веганство вплинув на одного з пари, поки інший споживав як рослинну, так і тваринну їжу. Результати роботи вказують на те, що коротривалий перехід на веганство може сприяти відтермінуванню старіння. Такі висновки науковці опублікували в статті журналу BMC Medicine.
Які ще переваги в рослинної дієти?
У групі людей, які до цього були всеїдними і протягом восьми тижнів споживали виключно рослинну їжу, науковці спостерігали зменшення біологічного віку різних систем органів, таких як серце, печінка, ендокринні залози, а також покращення метаболізму та зменшення запалення. Такі зміни пояснили саме зменшенням метилювання ДНК, а не варіаціями у клітинному циклі чи подовженням теломер — ділянок хромосом, скорочення яких свідчить про старіння клітин.
Науковцям вдалося виявити специфічні ділянки ДНК, які більше метилюються у людей на рослинній та комбінованій дієті, що у майбутньому може допомогти розробити персоналізовані дієти для відтермінування старіння. Утім, дослідники підкреслюють, що вони оцінили лише короткотривалий ефект веганства і потрібні подальші дослідження, щоб виявити його користь чи шкоду протягом років.
Веганство проти м’ясоїдства
Нещодавнє дослідження показало, що відмова принаймні від сильно обробленого або червоного м’яса може знизити ризик появи діабету, а також серцево-судинних захворювань та колоректального раку.
Також відмова від м’яса на користь його рослинних замінників хоча б раз на день була корисною для пацієнтів з хворою печінкою, зменшуючи рівень токсичних продуктів розпаду білка в цьому органі.
Але відмова від м’яса виявилася пов’язаною з більшою ламкістю кісток, збільшуючи ризик перелому шийки стегна вдвічі у веганів і на чверть — у вегетаріанців.





